Een webinar is een goede manier om kennis over een ingewikkeld onderwerp laagdrempelig en interactief aan te bieden aan jouw publiek. Iedereen kan eenvoudig thuis of op kantoor kijken, maar heeft toch de mogelijkheid om live vragen te stellen. Daarnaast leveren webinars interessante leads op.
Maar stel je nu voor dat je helemaal niet op nieuwsgierige en kritische kijkers zit te wachten, hoe pak je dat dan aan? Vier tips:
- Maak geen communicatieplan. Waarom zou je een schema maken met daarin mailings, persberichten en social media-posts als je het ook kunt laten? Scheelt tijd, moeite en een boel kijkers. Moedig ook vooral je collega’s niet aan het webinar te delen. Voor je het weet worden ze enthousiast en maken ze hun relaties ook nog enthousiast.
- Wil je toch iets aan promotie doen, begin dan vooral niet te vroeg. Je kunt dat persbericht, die mailing, de facebookposts en tweets ook best in de laatste week verspreiden.
- Blijf summier over de inhoud van je webinar, zodat de kijker niet precies weet wat hij kan verwachten en of het voor hem interessant is. Eventuele kijkers zullen alsnog snel afhaken als ze merken dat het webinar totaal niet aan hun verwachting voldoet. Zorg er ook voor dat de titel van je webinar zo onduidelijk mogelijk is.
- Verstop je aanmeldlink zo goed mogelijk, bijvoorbeeld onder aan je website of achter veel doorkliklinks.
Tot slot: realiseer je dat als er toch mensen kijken, dit ook nog eens extra gedoe geeft achteraf! Je zou deze ‘leads’ namelijk kunnen opvolgen, maar voor je het weet worden je kijkers ook nog klanten. Ben je er helemaal druk mee.
Lijkt het je na het lezen van deze ’tips’ toch beter om wél een interessant, goed bekeken webinar te organiseren dat de nodige leads oplevert? Neem dan contact op met ons!