Ga naar hoofdinhoud

Content verspreiden? Vier gouden tips!

Denk niet dat je klaar bent, wanneer je je content hebt geproduceerd. Wil je dat het daadwerkelijk iets oplevert, dan moet je de content verspreiden. Dat is niet ingewikkeld, als het maar veel aandacht krijgt. Vier tips!

Tijdens de redactiedag van de Eisma Media Groep op 12 mei nam Carolien Vader (‘De Bladendokter’) alle redacteuren van Eisma mee in haar boeiende verhaal over de digitale transformatie in de media en over het atomiseren van content. Atomiseren? Ja, atomiseren, ofwel: content in verschillende hapklare delen aanbieden aan je doelgroep, via alle denkbare (online) kanalen.

Tips om je content te verspreiden

In onderstaande korte video geeft Vader tips voor een goede verspreiding van content.

Content in stappen

Carolien Vader onderscheidt de volgende onderdelen voor content marketing:

  • Produceren (content atomisatie, formats & concepten, contentkalender)
  • Publiceren (cms, SEO, crosslinks)
  • Distributie (social, herhaling, timing & tools)
  • Promotie (bereik)
  • Analyse (performance data, dashboards, social monitoring)

Content marketing stopt dus niet zodra een video, animatie, artikel of andere content item af is. Wil je ook adviezen over een goede verspreiding van je content, kijk dan voor meer informatie op de site van De Bladendokter, of neem contact op met Eisma Content Marketing.

Liever zelf aan de slag met je content marketingstrategie? Download ons e-book!

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.