Beurzen en congressen hebben zwaar te lijden onder de Coronacrisis. Toch blijft de behoefte aan kennisdeling, netwerken en elkaar ontmoeten. Om die reden trok het team van vakblad Aandrijftechniek samen met Eisma Content Marketing de stoute schoenen aan en werd de eerste digitale Nationale Aandrijftechniekdag georganiseerd.

Vanaf je eigen werkplek
Samen met partners Festo, Nidec Netherlands, Lenze en Bosch Rexroth, een boel bevlogen sprekers en nog veel meer helpende handen achter de schermen vond op 6 oktober de Nationale Aandrijftechniekdag vast. Een hele middag lang konden bezoekers sessies volgen, kijken naar een presentator die in een centrale lobby live gasten ontving, netwerken of rondneuzen op virtuele bedrijfsstands. En dat allemaal vanaf de eigen (thuis)werkplek. Enkele reacties na afloop:
“Vind het een interessante manier van bezoek aan de Nationale Aandrijftechniek. Leerzaam en zonder reistijd.”
“Verfrissend digitaal.”
“Interessante middag. Even wennen op de digitale wijze.”
Interessante sprekers!”
“Mooi platform en interessante presentaties. Zeker voor herhaling vatbaar!”
‘Voorop lopen’
John Lagerwerf, marketing- en communicatieverantwoordelijke bij Festo, kijkt terug op een geslaagd initiatief: “Als innovatief bedrijf loopt Festo graag voorop, ook in deze vreemde tijden. Juist vanwege de huidige omstandigheden zijn we op zoek naar optimaal contact met klanten. Daarom omarmen we initiatieven van partijen zoals Eisma. Die samenwerking was zoals we dat gewend zijn: dik in orde.” Lagerwerf is vooral blij met de aandacht voorafgaand aan het evenement en het platform zelf. Spannend blijft zoiets wel: “Helaas werkte de techniek tijdens onze sessie niet perfect, dat was jammer en moet voor een volgende keer beter.” Een tip voor andere bedrijven overwegen aan te haken bij een vergelijkbaar evenement heeft hij ook: “Besteed ook zelf aandacht aan het event via je eigen marketingkanalen om er met elkaar een succes van te maken.”
Meer weten over het organiseren van een digitaal evenement? Neem contact op met Jeroen van der Molen: j.vandermolen@eisma.nl.