Ga naar hoofdinhoud

Wat Instagram voor jouw bedrijf kan betekenen? Wij vertellen het je!

De kracht van Instagram

Instagram is hét platform om content te delen waaruit blijkt waar jouw bedrijf voor staat of wat het bedrijf vormgeeft. Instagram is het snelst groeiende social media platform in Nederland. Waar het platform vooral actief gebruikt wordt door jongeren in de leeftijd tussen 15 en 19 jaar, groeit het gebruik van dit platform in bijna alle leeftijdscategorieën. Met name de groep gebruikers tussen de 20 en 40 jaar is enorm aan het stijgen. 

Waar Instagram in het verleden vooral werd ingezet als platform voor het delen van foto’s, is het inmiddels uitgegroeid tot een wereldwijde marketingtool die door de grootste bedrijven ter wereld wordt ingezet, ook voor B2B marketing.  

Is dit iets voor mijn bedrijf?

Eén van de belangrijkste aspecten van Instagram is dat het visueel is ingesteld. Heb jij als bedrijf een verhaal te vertellen? Dan is juist dit een goede reden waarom Instagram voor jou als bedrijf interessant kan zijn. 

Door het plaatsen van foto’s en video’s op je eigen account bereik je op grote schaal potentiële klanten en blijf je in contact met huidige klanten. Visuele content blijft namelijk veel beter hangen dan alleen teksten. Daarnaast kun je zorgen voor interactie door te reageren op berichten van anderen en kun je vragen stellen aan klanten of zij aan jou. Hiermee vergroot je de zichtbaarheid en naamsbekendheid van je bedrijf. 

Ook transformeert Instagram langzaam maar zeker steeds meer in een verkoopkanaal. Door het linken van eigen producten in elk bericht zorg je voor meer verkeer richting je website, wat hoogstwaarschijnlijk in een omzet stijging zal resulteren. 

Naast dat je gratis gebruik kunt maken van Instagram, is er ook de optie om voor betaalde advertenties te kiezen. Eén van de voordelen van adverteren via Instagram is dat je hiermee op een heel specifieke doelgroep kunt focussen. De advertenties worden getoond aan de doelgroep die jij graag wilt bereiken. Hiermee vergroot je de online zichtbaarheid van jouw bedrijf nog meer, precies op de plek waar je dit wilt. 

Watch and learn from the best!

Ben je nog niet helemaal overtuigd waarom Instagram ook voor jouw bedrijf, in de bouw-, of installatie- of de logistieke sector interessant kan zijn? Of ben je nog op zoek naar wat inspiratie? Deze bedrijven maken al volop en met succes gebruik van Instagram.

ROCKWOOL
ROCKWOOL maakt op een interessante manier gebruik van Instagram. Ze posten heel regelmatig, wat ervoor zorgt dat ze een goede aanwezigheid hebben waardoor volgers hen beter weten te vinden. Ze hebben daarnaast ook een goede afwisseling van video’s en foto’s op hun eigen pagina en ze zorgen voor interactie met hun doelgroep.

Andere bedrijven die ook succesvol gebruik maken van Instagram zijn bijvoorbeeld Kingspan en Intergas. Dus neem hier ook eens een kijkje!

Sla je slag met Instagram!

Nu steeds meer bedrijven actief zijn op Instagram, kun je natuurlijk niet achterblijven. In welke branche je ook actief bent, Instagram kan je ontzettend veel opleveren. Gun jezelf deze gratis manier van in contact blijven met klanten, die ook nog eens de zichtbaarheid van jouw bedrijf en daarmee ook de omzet kan vergroten.
Overtuigd dat Instagram voor jouw bedrijf een meerwaarde kan zijn? Wij geven je vijf tips voor een vliegende start! 

Tip 1: Gebruik de juiste #hashtags bij elk bericht
Tip 2: Reageer op berichten van anderen
Tip 3: Zet regelmatig iets op Instagram
Tip 4: Straal de juiste boodschap uit die past bij jouw bedrijf
Tip 5: Zorg voor interactie en nodig je volgers uit om te reageren 

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.